הכוח של פייסבוק וגוגל בפרסום:

פייסבוק וגוגל (Meta ו-Alphabet בהתאמה) מציעות למפרסמים כלים מתקדמים המאפשרים להם למקד את הקמפיינים שלהם בדיוק גבוה.

תודות למידע הרב שנאסף על המשתמשים, המפרסמים יכולים להציג פרסומות מותאמות אישית על פי תחומי עניין, התנהגויות והעדפות אישיות.

1) אחסון מידע ושרתים:

פייסבוק וגוגל מחזיקות בחוות שרתים ענקיות ברחבי העולם, לעיתים אף מתחת לפני הים, שמטרתן לשמור ולנהל את כמות הנתונים העצומה שהן אוספות.

2) בינה מלאכותית ולמידת מכונה:

באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, פלטפורמות אלו מנתחותאת המידע ומבינות את דפוסי ההתנהגות של המשתמשים. זה מאפשר להן לחזות התנהגויות עתידיות .

3) השפעה על ההתנהגות:

באמצעות התאמת פרסומות אישית, פייסבוק וגוגל מצליחות להשפיע על התנהגות המשתמשים בצורה שיכולה להיות כמעט בלתי מורגשת.

4) היבטים אתיים:

השימוש במידע אישי לצורכי פרסום מעלה שאלות אתיות רבות. קיימת חשיבות רבה לשקול את הגבולות והשפעת השימוש במידע הפרטי על פרטיות המשתמשים.

בסופו של דבר, כוחן של פלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל נובע מהיכולת שלהן לאסוף ולנתח מידע בצורה מעמיקה, דבר שמאפשר למפרסמים לייעל את הקמפיינים שלהם ולהשיג תוצאות טובות יותר.

תפריט נגישות